February 15, 2011

BASICS Podcast 003 - Tomasan

House flavours with a spice of Jack. Totul atent selectionat, asa cum ii sade bine lui Tomasan. L-am invitat sa ne spuna o poveste four to the floor cu ocazia editiei a 3-a de podcast. O poveste cu mult suspans si cu un final epic!

BASICS Podcast 003 ia forma unei incursiuni House under-130 bpm cu vechi si noi, mai funky sau mai jackin', pentru capetele oldschool sau pentru noul val, pentru living room sau pentru club in egala masura. Nu avem de gand sa spunem prea multe de data asta. Let the rollin' beats talk.



Mai jos gasiti mixul la stream via Mixcloud, download via Sendspace si evident un Q&A cu Tomasan.


Tracklist:

01. San Soda - Doorsnee [We Play House]
02. Delano Smith - Direct Drive [Mixmode]
03. Story - Feel About [Story]
04. Motor City Drum Ensemble - Raw Cuts #3 [MCDE]
05. West Norwood Casette Library - Blonde On Blonde [Teal Recordings]
06. Kaspar - So Right (Gerd's Old School Remix) [Clone Club Series]
07. Ripperton - 1976 (Sebo K Remix) [Perspectiv]
08. FaltyDL - Discant [Planet Mu]
09. Julio Bashmore - Battle For Middle You [PMR]
10. Cosmin TRG - Liebe Suende [Rush Hour]
11. Cajmere feat. Dajae - Brighter Days (Underground Goodies Mix) [Cajual US]
12. Doc Daneeka - Electric Sandwich Rhythm [PTN]
13. Sailor Mood - Headless Scream [Apparel Music]
14. St. Germain - Rose Rouge [Blue Note Records]

DOWNLOAD (via Sendspace - disponibil 30 de zile)




Knowing Tomasan:

BASICS: Salutari. What’s cooking today? La propriu, la figurat dar in special in materie de muzica.

Tomasan: Salutare! Mai devreme Penne Integrale cu Hering filet si sos de branza dulce, busuioc, piper mozaic, sare si ciuperci proaspete cu castraveti murati langa, iar in materie de muzica, v-am pregatit un mix. Techy, housey!



B: Stim sigur ca discutia asta are un soundtrack de ambele parti. La noi curge FACT Mix 220 – Rolando. We’re on a Techno spree. La tine?

T: De cateva zile sunt blocat pe Koelnbeben.de's Finest care nu ma mai lasa sa ascult Rinse FM seara.

B: Inchide laptop-ul si da play la un CD sau disc din apropierea ta. Fara sa te ridici de pe scaun. Cu ce ne incanti?

T: Fara sa ma ridic de pe scaun, as da play la un disc cu Egberto Gismonti.

B: Ok, lucruri mai factuale. Mai are sens sa te prezentam? Toata lumea stie in esenta cine e Tomasan. Spune-ne tu ceva ce nu stim despre tine.

T: Ati vrea voi.
Din ce stiti deja despre mine, pun muzica. Dar asta parca stiti deja.

B: Tomasan mixeaza de vreo 5-6 ani buni si a trecut prin multe genuri muzicale in timpul asta. Fiecare party-goer te cunoaste dintr-o perioada sau alta. Unii isi aduc aminte seturile alaturi de Loefah & MC Sgt. Pokes sau Benga, altii petrecerile din Other Side, altii sunt ceva mai melancolici si prefera sa isi aduca aminte de tine din perioada Tech-Funk sau Casa Tralala. Ca sa inlaturam orice dubiu, pentru ascultatorul de azi, ce zona muzicala e reprezentativa pentru tine in perioada actuala? Ce e cel mai probabil sa se auda cand esti tu la butoane?

T: Intr-adevar am avut o perioada de tranzitie sau mai degraba jocuri de fuziune cu un gen sau altul. Initial, puneam aproape numai Breakbeat si faceam insert-uri de Broken Beat si 2-Step, acum am renuntat aproape complet la Breakbeat si prefer sa mixez House, Broken Beat, Garage si poate putin Techno.
Perioada in care am mixat Dubstep a fost misto, imi cumparam multe discuri, ieseau release-uri memorabile si regret ca nu se mai face atat de mult Dubstep cum imi placea odata, in schimb in ultima vreme au scos capul cateva release-uri fantastice din care ma gandeam intr-o zi ca poate fac un mix; pe de alta parte gasesc mult din ce-mi place in esenta la Dubstep in release-uri Techno.

B: Faptul ca ai bifat cam tot intr-un range destul de mare de bpm ne sugereaza faptul ca ai un criteriu propriu – damn efficient, we might add - de selectie a muzicii pe care o dai mai departe. Ce inseamna un track bun pentru tine? Ce cauta Tomasan cand face digging?

T: Un track bun e un track bun. Asta nu inseamna ca imi si place. La cele care imi plac, e destul de simplu: Imi plac. Asta nu inseamna ca vor place si oamenilor.
E complicat sa fii subiectiv cand vorbesti oamenilor cu muzica pe care o invarti, cum e la fel de greu sa ramai obiectiv cand trebuie sa pui piese care iti plac in primul rand tie.
Cand caut muzica, caut atmosfera. De dancefloor, de cafenea, de sufragerie, de citit sau de obicei de starea in care sunt.
Cateodata sap dupa piese Wonky, Hip-Hop, Dub sau Drum&Bass sau cumpar CD-uri si viniluri second hand de orice fel.
In orice caz, un track bun pentru mine ca DJ inseamna sa reusesti sa ii faci pe ceilalti sa-l placa. Sa zicem asa.

B: We got intel. Esti un fan inrait al plasticului si stim ca ai facut chiar si drumuri in Budapesta pentru record shop digging. Spune-ne cate ceva despre colectia ta de discuri. De ce inca plastic intr-o lume digitala, cu CD playere, USB, Serato, Torq, Ableton Live si asa mai departe?

T: Colectia mea de discuri e mult spus dar da, m-am dus si pana la Budapesta sa-mi cumpar si de oriunde am fost in Europa, m-am intors cu discuri acasa, that's for sure; ma mai duc si prin piete second hand in provincie si gasesc multe surprize.
Discurile mele de muzica electronica sunt din diverse genuri: 2-Step, multe Tempa si Hessle Audio si in general goodies Dubstep, primele white-uri de la Roska Kicks & Snares, UK Funky vechi si in general discuri atent selectionate. Mai am o colectie de cateva sute de discuri Jazz si muzica anilor 80, precum si muzica clasica si discuri de gramofon.
Cat despre scule, imi voi cumpara in curand Serato, tocmai ca sa am acel vinyl touch mereu, dar si pentru ca punand numai de pe Serato, mai poti cara si discuri dupa tine la party. De CD-uri sincer m-am saturat si as vrea sa renunt la ele complet, iar punand direct din soft sau de pe USB, nu ma vad.

B: Pe langa faptul ca ai mixat alaturi de un numar mare de headlineri din tot soiul de zone ale muzicii electronice si pentru crowd-uri diferite, ai cochetat si cu promoting-ul in cateva cazuri. Sa presupunem ca ai buget la discretie pentru un eveniment relevant pentru intreaga scena de muzica electronica din Romania. Ce line-up faci si de ce?

T: Buget de discretie inseamna pentru mine intre 500 si 2000 de Euro, bani cu care ai putea chiar sa faci un clubnight destul de OK. Nu ai putea sa aduci un headliner mare, dar ai putea cu siguranta sa atragi atentia unora dintre iubitorii unui gen.
Abia astept sa-l vedem pe Ben Ufo (n.r. Lubb Dubb 01 cu Ikonika, Ben Ufo, Aeromaschine & Toné pe 25.02 la Palatul Universul, Bucuresti), ma gandesc ca la fel de usor am putea sa ii vedem si pe Pangaea, Ramadanman, Untold, pe cineva din crew-ul Rinse FM sau Swamp81, MJ Cole, Zed Bias sau Elgato si lista e lunga... Shout to promoters, of course.

B: Ca sa incheiem intr-o nota ceva mai realista, spune-ne ceva si despre mixul de fata. Ce, cum, de ce, pentru cine?

T: Fiind pentru BASICS, am inclus cateva din piesele pe care le-am pus la editia la care am fost invitat, cateva piese mai vechi pe care unii poate le-au auzit la BASE Cafe sau in Other Side. Sunt si release-uri noi, dar si doua surprize vechi. Multe din piesele din mix fac parte ori dintr-o subcategorie House, ori sunt Broken Beat, ori un Garage mai lent. In mare: House... pentru ca nu stim cum sa le spunem altfel.
E facut pentru cei care pot asculta un House funky si acasa la o gateala sau la un joc de carti.

B: Iti zicem un mare „multumesc” pentru ca ai acceptat invitatiile noastre si o zi cat mai faina!

T: Big-up!

Mai multe audio goodies de la Tomasan pe Soundcloud. DJ set il puteti auzi pe 17.02 la Tralala Club in capitala si pe 05.03 la Sala A.S.A. in Targu Mures.

No comments: