April 5, 2011

BASICS Podcast 005 - VRT

Ramanem in zona Disco si House pentru al 5-lea installment al seriei, mixat de data aceasta de un veteran al scenei de muzica electronica din Bucuresti. O selectie personala de 15 piese propusa de unul dintre numele noastre favorite: VRT.

Va recomandam sa aruncati un ochi pe tracklist inainte de toate. Daca nume ca Roy Davis Jr., Tom Trago sau Crazy P nu va spun nimic, poate ar fi mai bine sa priviti un pic in urma la celelalte podcasturi publicate si sa il sariti pe cel de fata. This one takes some knowledge.



Stream-ul via Mixcloud, ca de obicei, imediat mai jos in timp ce link-ul de download, tracklist-ul si interviul cu VRT sunt si ele pe pagina, la interval de cateva scroll-uri.


Tracklist:

01. Maceo Plex feat. Fabel - Love You Mama (Original Mix) [Crosstown Rebels]
02. Ed Maddams - Feel [Remote Records]
03. Vakula - You Can Do It [Firecracker]
04. Ed Maddams - Die Habits [Remote Records]
05. Cottam - Work It [Quintessentials]
06. Art Of Tones - The World As We Live It [Room With A View Germany]
07. Roberto Rodriguez - Like I Said [Serenades]
08. Greg Paulus - Nightime (Crazy P Remix) [Wolf + Lamb]
09. Chaim - Love Rehab feat. Meital De Razon [BPitch Control]
10. Sven VT - Ever Since You Came [Suol]
11. Tom Trago - Passion (Motor City Drum Ensemble Remix) [Rush Hour]
12. Stuffa - Proof (Wolf + Lamb Remix) [Trunkfunk]
13. Sound Stream - Live Goes On [Sound Stream Germany]
14. Jaffa Surfa - U Know [All Inn Records]
15. Roy Davis Jr. feat. Peven Everett - Gabriel [Large Records]

DOWNLOAD (via Sendspace - disponibil 30 de zile)




Knowing VRT:

BASICS: Salutari si multumiri!

VRT: Bine ne-am gasit!



B: Nu stiu daca mai are sens sa conturam o descriere. DJ-ing, promoting, productie. Le-ai facut sau le faci cam pe toate. Spune-ne tu mai bine ce NU face VRT.

V: Nu pot sa ma dau de trei ori peste cap...ah de fapt, pot si asta.

B: Mixezi din 2004 si exista o povestioara faina despre cum te-ai apucat de mixat. Care to share?

V: M-am apucat de mixat ca sa vad cum este. Prima si prima oara cand am pus mana pe 2 CD playere si mai erau si oameni prin zona a fost in 2003 la o editie de DJ Democracy organizata de Tom Wilson. Erau niste evenimente simpatice, unde oricine avea 20 de minute sa se exprime. Fiecare punea ce il taia capul, tin minte ca am auzit Kruder and Dorfmeister mixat cu nu stiu ce muzica hippie. Toata lumea era fericita. Eu am bagat 3 piese: am inceput cu ceva de la Aphex Twin mai spre breaks asa si au urmat Plump DJs - Scram cu Orbital - Nothing Left (Tsunami One Remix). Chiar daca habar nu aveam sa mixez, fost o super reactie din partea publicului, Tom a venit si m-a felicitat si mi-am dat seama ca vroiam sa repet aceasta experienta.
Primul gig important pentru mine a fost cu Vasile la Web. Tin minte si acum ca la final a venit si mi-a dat 50 lei.

M-am uitat mirat la el pentru nu ma asteptam si nu vroiam sa iau vreun ban, vroiam doar sa mixez. I-am zis ceva de genu: "Ce sa fac ma cu ei?!" si i-am dat inapoi. S-a uitat si el mirat asa la mine si mi-a dat un raspuns tipic Vasile: "Nu stiu ma...ia-ti si tu ce vrei, lapte, branza, oua..." si mi-a dat banii inapoi. Pana sa ridic capul din CD playere disparuse.

B: Desi ai trecut printr-o multime de genuri muzicale de-a lungul timpului, multi tind sa asocieze numele tau cu epoca Drum&Bass. Care e istoria ta ca DJ in fond? E Drum&Bass-ul in momentul de fata o chestie care tine de trecut pentru tine? Si in special, cu ce sound se identifica VRT, ca DJ la inceput de 2011?

V: Am inceput cu Drum&Bass si anume Liquid si Atmosferic. Eu sunt o persoana optimista de fel si sunt destul de energic, asa ca genurile astea doua m-au prins cel mai tare la vremea respectiva. Plus ca Drum&Bass-ul, era o zona de muzica mai putin explorata in Romania.
Altfel, mixam in paralel de cate ori aveam ocazia Breaks si House. Tin minte si acum ca aveam unele seri la Web unde mixam de la Deep House la Drum&Bass.
Si cu cat descopeream mai multa muzica cu atat mai aruncam cate ceva in seturile mele non Drum&Bass. Pentru mine nu prea sunt importante genurile sau trendurile. Atata timp cat piesele se pupa intre ele, faci un set coerent si lumea danseaza, restul e poveste.
In 2010 am cam pierdut contactul cu scena de Drum&Bass si de atunci mixez Disco, Funk si House de toate natiile: Deep, Tech, French, Funky, Detroit, Chicago. Prefer sa ii spun doar House.

Cred ca e greu sa te identifici cu un singur gen mai ales ca piesele din ziua de azi au tot felul de influente.

B: Ai avut ocazia, de-a lungul timpului, sa invarti muzica pentru crowd-uri, nu doar diferite, ci uneori aflate la poluri total diferite din punct de vedere al preferintelor muzicale. Exista un pattern al publicului preferat / ideal pentru tine? Care este imaginea party goer-ului pentru care nu te-ai mai da jos de la pupitru?

V: Party-goer-ul ideal e cel caruia nu ii e rusine sa isi bage doua degete in gura si sa fluiere sau sa tipe sau sa aplaude cand un DJ mixeaza bine.

B: Te pregatesti sa iti incepi setul si ai in fata un public de festival. 2000-3000 de oameni, cu tot atatea preferinte muzicale. Care ar fi prima piesa din set si de ce?

V: Cred ca e o chestiune de moment. Te duci inainte sa mixezi, vezi ce se intampla, iei pulsul serii si atunci poti sa iei o decizie. Am incercat sa ma gandesc cateodata cu ce piesa as incepe intr-o seara si in majoritatea cazurilor a fost alta.

B: Ce sound-uri te atrag atunci cand faci selectia pentru un set? Dar cand vine vorba de productie?

Daca te referi la sound ca si gen de muzica, am raspuns la intrebarea despre ce mixez eu in 2011.

Daca vorbim despre sound in general, este simplu: Daca imi place si ma misca e in geanta. Daca se mai zbarleste si paru' pe spinare, e hit. Ca are synth-uri, ca are piane, ca tobele sunt naturale sau nu, ca are nu stiu ce sample din nu stiu ce piesa e mai putin important. Parerea oamenilor despre muzica e subiectiva in mare parte. Muzica trezeste in fiecare sentimente diferite.
Daca as mixa pentru un public format numai din critici de muzica electronica, DJ, super-cunoscatori sau roboti, probabil mi-as face selectia dupa constructia pieselor, as alege piese care folosesc synth-uri vintage nemaiauzite.

Cand vine vorba de productie, da, vorbim de constructie, de anumite synth-uri, de anumite hat-uri, de nu stiu ce bass, de sampling. Imi plac in general sunetele organice, calde, sounduri "optimiste". Influentele nu vreau sa le enumar ca s-ar plictisi cei care citesc interviul. Sunt foarte atras de soundurile etnice si de tot felul de instrumente traditionale. Cine stie ce bastinas din jungla am fost in vreo viata anterioara...

B: Cum ai defini sau incadra track-urile semnate VRT?

V: Un fel de ceva. Primele piese sunt un amalgam de Deep House, Dubstep, 2-Step, Broken Beat. Am si niste French House neterminat. De jumatate de an de cand m-am apucat de productie, experimentez. Inca nu mi-am gasit un gen in care sa ma incadrez. Nici nu stiu daca vreau sa ma incadrez in vreunul anume. Daca fac o piesa beton si a iesit Minimal, asta e. Ultimele piese suna a Deep House, ce-i drept.

B: Care e, pe scurt, procedeul prin care ajungi de la o idee la un track finit? In ce lucrezi? Software / hardware? Pe ce pui accent intr-o piesa (constructie, sound quality, power etc.)?

V: Momentan numai software. Lucrez in Cubase, am o clapa midi, doua monitoare, o camera aproape goala si un reverb cat China.

Procedeul este simplu: ma asez la calculator, fac un beat si dupa aia ma joc cu tot ce imi trece prin mana, synth-uri, sample-uri, voci and so on. Nu prea plec cu o idee fixa, o construiesc pe parcurs. Ma concentrez destul de mult pe constructie dar incerc ca piesa sa sune decent pe orice boxa. Ca sa sune beton e treaba oamenilor de la masterizare.

B: Ai fost parte din Synthplants acum multi ani. Un brand care alaturi de nume ca Web Club, Tralala, Infamous sau SoundKraft, a facut pionierat pe scena de muzica electronica bucuresteana. As an insider, ce era atunci si nu mai este azi, respectiv ce este azi si nu era atunci? E loc de pareri de rau sau de rasuflari usurate in ceea ce priveste evolutia lucrurilor pe traseul 2004-2011?

V: Parerea mea este ca lucrurile au evoluat ca in Romania. Sunt lucruri pe care le apreciam mai mult atunci si care au disparut, sunt lucruri noi pe care le apreciez foarte tare acum.

O sa le bag pe toate intr-o oala si fiecare trage ce concluzie doreste: internet la viteza nelimitata, mai multa informatie, mai multe evenimente, diversitate din punct de vedere muzical, mai multi producatori de muzica electronica, trenduri, cumetrie, legale, pokemoni, hipsteri, etc.

Important este sa stii ce vrei si daca ajungi sa fii si multumit de tine cred ca e tot ce trebuie.

B: De la trecut la viitor. Unde te vezi, sau unde te vedem in 5 ani? Planuri?

V: In Romania, tara tuturor posibilitatilor!

B: Doua trei cuvinte despre materialul audio pe care ni l-ai pus la dispozitie?

V: Este un mix cu piese care imi plac mie. Sper sa va placa.

B: Multumim inca o data. Saptamana cat mai productiva iti dorim!

V: Multumesc si eu.

Productiile lui VRT se gasesc pe Soundcloud si, credem noi, merita toata atentia! Go check'em out!

No comments: